středa 24. července 2013

Čtyřikrát a dost !!!


Ačkoliv nejsem žádná hééérečka J,  pokračuji  v účasti na letních premiérách. Tak například v sobotu jsem se účastnila 1. ročníku Lysohorského čtyřlístku. Nechci psát, že jsem BĚŽELA  Lysohorský čtyřlístek,  běh tvořil tak čtvrtinu mého pohybu, zbytek byla nejprve svižná chůze a poté chůze v rozumném tempu (rozuměj relativně pomalá)
Ještě nejsem schopná se o závodě souvisle vyjádřit. Ještě vstřebávám dojmy. To bylo něco tak úžasného!!!

Tak například už samotná prezence. Proběhla v pátek v penzionu Beskyd na Visalajích. Dostali jsem čip, startovní číslo, poukázky na pasta party a pivo v pátek, na guláš a pivo v sobotu. Potěšilo mě, že pořadatel zná mou přezdívku a tak jsem startovala s číslem 131 a  pod jménem Lenkačlenka. Poté stačil letmý pohled na tričko a už se mi závod líbil. Konečně jsem totiž dostala tričko ve své velikosti a dámského střihu!!! Krásná zelenkavá barva s názvem závodu. Tak tohle tričko budu hrdě nosit, neskončí na dně skříně J.  Páteční ubytování jsem nevyužila a tak jsme se hned po prezenci vrátili do Ostravy.


Sobotní start byl stanoven na 7:00, ale už od 6:30 hodin probíhala povinná rozprava před tratí. Ta mě hodně pobavila. Pořadatel Luděk nám vysvětloval trasu. Absolutně jsem nevěděla, o čem mluví, má hlava se ztratila hned u první popisované odbočky.  Rozhodla jsem se spoléhat na mapu a hlavně na Ivu, se kterou jsem v podstatě celou trasu odšlapala.

Už z názvu závodu je zjevné, že smyslem je vylézt na Lysou horu ze čtyř stran. Abychom byli zařazeni do výsledkové listiny, bylo nutné zvládnout  minimálně 2 okruhy. Já jsem si stanovila dát okruhy 3, protože limit 14 hodin na všechny čtyři lístky v celkové délce 69 kilometrů mi při mé výkonnosti připadal neuskutečnitelný. Víceméně jsem se domluvila s Ivou , že půjdeme závod spolu, na pohodu, tréninkově  a  s cílem zvládnout 3 lístky.

I když jsem cca prvních 10 kilometrů běžely, zvládly jsem u toho konverzovat, sbírat borůvky a jahody. Cca na 9-tém kilometru mě postihl menší úraz.  Při seběhu  jsem spadla. Doslova jsem ramenem, ňádrem a kolenem ryla asfalt. Naštěstí jsem odhodila hole a tak si nijak zásadně neublížila. Pád prý vypadal dost ošklivě, ale zlomeného ani vykloubeného jsem neměla nic, bolest po určité době ustoupila a volně odtékající krev jsem nechávala zaschnout. Aby se vytvořil strup chránící mě před případnými bacily J




První lístek  měřil cca 18 km a představoval trasu Visalaje-Bílý kříž-Gruň-ústí Poledňany-Kobylanka-Lysá hora. Daly jsem ho s Ivou za necelé 3 hodiny. . Na vrcholu Lysé hory  byla poměrně  zima, ale čekala nás výborná občerstvovací stanice - kola, ionty, voda, koláče, slané pečivo, sýr, banány, melouny, pomeranče, energetické tyčinky, chleba ze sádlem, chleba se škvarkovou pomazánkou. Nejvíc mi bodnul ten meloun a chleby .  Celkem dost jsem se najedla, napila, udělaly jsem si s Ivou fotku a běžely dolů.
Druhý lístek vedl přes Malchor na Kykulku-Kyčeru sedlo-Krásnou pod Žorem-Krásnou most-Malchor a Lysou Horu. Dohromady něco kolem 17 kilometrů, potřebovaly jsme na něj cca 3,5 hodiny. Problém mi dělalo klesání. Já na těch kamenech zkrátka rychle běhat neumím, bojím se o kotníky. Tudíž co získám cestou nahoru, cestou dolů stoprocentně ztratím. U Ivančeny jsme s Ivou zastavily. Nejprve za účelem pořízení spousty fotek, potom jsem potkaly její kamarády. A tak jsme zastavily a povídaly si, kolem nás běželi naši konkurenti a nás to nijak nerozhodilo.  Možná jsmeztratily tak 20 minut. Ale ta POHODA J J J !!!

Třetí lístek byl z mého pohledu nejnáročnější, trval nám opět něco kolem 3,5 hodiny. Vedl přes Lukšinec-Butořanku-Mazák-Ostravici hráz Šance-Kobylanku na Lysou horu. Těsně před hrází jsem narazili na cyklistu Milana. Milan tam byl za pořadatele. Měl nás pozvednout na duchu. Celkem se mu to dařilo. Byl hodně vtipný. Takový Jára Cimrman. Chtěla jsem ho něčím trumfnout. A tak jsem odrecitovala jednu báseň z Písní kosmických. Možná to bylo málo. Přidala jsem proto "Die Lorelei" od Heinricha Heineho. V originále. Byl udiven. Přesto jsem toužila po většín obdivu. Vzpoměla jsem si na staroslověnštinu a první ročník gymnázia: Hospodine pomiluj ny. Jezukriste pomiluj ny. Ty spase všeho mira, spasiš ny i uslyšiš. Hospodine hlasy naše. Daj nam všem Hospodine žizň a mir v zemi. Krleš, krleš, krleš :-) A toto by už udolalo každého :-) Milan měl štěstí, měla jsem totiž v zásobě ještě logopedické básničky ....
Srandičky stranou. Na hrázi přehrady  jsem si řekla, že vzhledem k tomu, že se mi stále tak dobře šlape, pokud stihnu časovou bránu na Lysé v 17:00 hodin, půjdu i čtvrtý lístek. Počasí bylo jako na objednávku. Svítilo sluníčko, bylo teplo, moc nefoukalo.  Kochala jsem se krajinou. To ti zkrátka žádný asfalťácký závod nedá. No nakonec jsem byla na vrcholu v 17:07. O sedm minut jsem to nestihla. Osud zkrátka rozhodl za mě. I když si myslím, že kdyby mě pořadatelé pustili do čtvrtého lístku, v limitu bych ho stihla. Vedl totiž z Malenovic kolem Veličky, což je má oblíbená štace.  Nicméně nebyl důvod ke smutku. Cíl jsem si splnila!!! Na Lysé jsem se potřetí pořádně nabaštila a pak už mi zbývalo do cíle na Visalajích nějakých 9 kilometrů. Čtvrtý lístek zůstal tedy výzvou do roku 2014 J
Nakonec jsem v nohách měla celkově něco kolem 59-ti kilometrů. Za celou dobu mě nezastihla ani jedna krize. Cítila jsem se dobře fyzicky i psychicky.  Ověřila jsem si, že Iva je na hory bezva parťák a věřím, že se nám B7 půjde hodně dobře.  Získala jsem i sebevědomí do srpnového Slezského maratonu.

Ze soboty na neděli jsem už v Beskydu přespala. Těšila jsem se totiž na pozávodní pařbu. Byla to dobrá volba. Vyhlašování probíhalo ve veselé atmosféře. Tleskám těm, co byli na bedně za neuvěřitelné scifi časy. Následovala tombola. Vyhrála jsem lahev červeného vína. Rozveselil mě organizátor Luděk, který sdělil, že ho musím rychle vypít, nejpozději do týdne, neb není určeno k archivaci. Ještě jsem ho nevypila, plánuji to na víkend. Zbytek večera jsem strávila s vodními záchranáři. Je to veselá kopa. Chvílemi jsem z historek vztahující se na členy jejich klubu brečela smíchy. Např. kterak si jeden jejich člen z běžně přístupných součástek sestrojil EKG....Pokud každá minuta smíchu prodlužuje život, jsem po sobotě nesmrtelná!!!! 

Mám teorii, proč vzniknul Lysohorský čtyřlístek. Lysacupisti zkrátka nevěděli, co v létě dělat. Protože sebekvalitnější silniční závod vám zkrátka Beskydy a Lysou horu  nenahradí.  Navíc – proč chodit na Lysou jen tak, když na ni můžete chodit – borci běhat –se startovním číslem.
Musím nakonec dát za pravdu pořadatelům. Je dobře, že byl pro dokončení závodu  stanoven limit 14 hodin. Celá trasa se tak dala projít za světla, čímž se eliminovalo nebezpečí různých zranění a případné bloudění. A alespoň se na závod přihlásí lidé, kteří mají něco v nohách nachozeno a nezkolabují tak při prvním stoupání. U počet účastníků – 150 – byl stanoven optimálně. No dobře, tak možná můžete ještě přidat na celkový počet 200. Ale jinak prosím do příštího ročníku NIC NEMĚŇTE J J J

Jo a organizátoři závodu jsou borci. První ročník a přesto měli vše skvěle zajištěné, nevím, co vytknout. I když on se  určitě zase nějaký brblala najde.  9 a ¾ cuketek z deseti. Protože kdyby v cíli byl řízek s bramborových salátem, bylo by deset z deseti  J J J  A taky proto, aby jste do příštího ročníku nezpychli J J J.
Úplně speciální pochvalu udílím těm bezva holkám, co stály na občerstvovací stanici na vrcholku Lysé hory. Povzbuzovaly, usmívaly se, dobré slovo s námi prohodily, i když je mi jasné, že být tolik hodin na nohách není vůbec žádná sranda.  Holky speciálně pro vás deset  cuketek z deseti (i proto, že holky musí držet pospolu).

Rezervuji si startovní číslo do 2. ročníku…. NO NE ASI!!!!!!

5 komentářů:

Raduz řekl(a)...

...parádní článek Leni, silnice je nanic...hory to je oč tu kráčí :-D

Anonymní řekl(a)...

Opět skvělý článek a ještě lepší výkon! Je vidět že jste si to všichni pořádně užili :o)
Ať Ti to běhá!
Jiřík

Anonymní řekl(a)...

...parádní Leni, tak jsem se ještě nezasmál hahaha :D D.

Anonymní řekl(a)...

Rayzou (SKFI)

Super práce, příští rok to půjde celé! Suprový report.
Hodně zdaru do dalších závodů a na SM naviděnou :-D :-)

Pohranicnik řekl(a)...

...na zranění nehleď, buď to rozchodíš, nebo to z tebe vytáhne hlína... :o)